پک پذیرایی

انواع پک پذیرایی

انواع پک پذیرایی

امروز، استفاده از انواع پک پذیرایی به یکی از روش های مرسوم پذیرایی از مهمانان در مراسم های مختلف اعم از: همایش، گردهمایی، سمینار، جلسه دفاع پایان نامه و سایر رویدادها تبدیل شده است. اما در این میان، افراد بسیاری نیز هستند که از مزیت های استفاده از انواع پک پذیرایی بی اطلاع بوده و نیاز به راهنمایی دارند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع پک پذیرایی و موارد استفاده از آن ها بپردازیم.

پک پذیرایی صبحانه

انواع پک پذیرایی عبارتند از:

1- پک صبحانه

 بسیاری از مراسم ها و جلسه های کاری در ساعات اولیه صبح برگزار می گردد و ممکن است به همین دلیل بسیاری از مهمان های شما فرصت میل کردن صبحانه نداشته یا صبحانه کاملی نخورده باشند. بنابراین باید به فکر تهیه صبحانه مهمانان خود بوده و صبحانه آماده کنید. در چنین شرایطی استفاده از پک صبحانه گزینه مناسبی است.

انواع پک پذیرایی صبحانه:

پک صبحانه سرد مثل: پنیر، عسل، شکلات صبحانه، شیر، ساندویچ.

پک صبحانه گرم مثل عدسی، حلیم، املت.

برای آشنایی بیشتر با پک پذیرایی صبحانه می توانید مقاله مزیت پک صبحانه اداری را مطالعه بفرمایید.

2- پک پذیرایی میان وعده:

 فرض کنید شما قصد برگزاری یک همایش دارید که از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 12 ظهر ادامه دارد. در چنین شرایطی باید مجددا تا قبل از زمان اتمام و در ساعات میانی مراسم از پک میان وعده برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید تا آن ها از نظر ذهنی و جسمی انرژی لازم برای ادامه حضور در مراسم را داشته باشند.

اقلام این نوع پک پذیرایی شامل اقلامی است که به عنوان میان وعده سِرو می شوند مثل انواع کیک، انواع مغز، میوه و آبمیوه و …

پک دفاع پایان نامه

3- پک دفاع پایان نامه:

فارغ التحصیل شدن دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری منوط به ارائه پایان نامه و دفاع از آن می باشد. در جلسه دفاع، دانشجو، میزبان اساتید و دانشجویان بوده و در حضور آنان باید از پایان نامه خود دفاع کند. جلسات دفاع پایان نامه همیشه با پذیرایی از حاضرین در جلسه همراه بوده که می توان آن را به شکل پک پذیرایی ارائه نمود. اقلام داخل پک دفاع پایان نامه شبیه به پک میان وعده می باشد اما می توان بعضی از اقلام را شخصی سازی کرد. مثلا می توان به جای کاپ کیک های معمولی از کاپ کیک هایی با اِلِمان های دانشجو بودن مثل کلاه فارغ التحصیلی، کتاب و مانند آن استفاده کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای تهیه پک دفاع پایان نامه را مطالعه کنید.

پک پذیرایی ترحیم

4- پک پذیرایی ترحیم:

پک ترحیم یکی دیگر از انواع پک پذیرایی بوده که در مراسم  ختم استفاده می شود

از پک پذیرایی ترحیم می توان در انواع مراسم مثل خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد استفاده کرد. استفاده از  این نوع پک پذیرایی علاوه بر اینکه با تجربه یک پذیرایی شیک و آبرومند همراه است به شما کمک می کند در زمان و هزینه نیز صرفه جویی کنید.

زمان گذاشتن برای خرید اقلام مراسم ترحیم و حمل و نقل آن ها با درنظر گرفتن وضعیت روحی صاحبان عزا کار سخت و طاقت فرسایی می باشد بنابراین برون سپاری تهیه پذیرایی در قالب پک پذیرایی ترحیم می تواند کمک کننده باشد.

پک مذهبی، پک مناسبتی

5- پک پذیرایی مناسبتی:

همان طور که می دانیم تقویم کشور ما پر از مناسبت های گوناگون است که هرکدام از این مناسبت ها آداب خاصی برای برگزار دارند. مثل تاسوعا، عاشورا، عیدنوروز، شب یلدا و …. در هرکدام از این مناسبت ها مراسم های خاصی برگزار می شوند که با پذیرایی کردن از مهمانان همراه است.

به عنوان مثال: در ایام محرم و صفر بسیاری از مراسم های مذهبی برپا می شود یا مردم اقدام به توزیع نذری می کنند یکی از روش های ارائه پذیرایی در چنین مراسم هایی استفاده از پک های پذیرایی مناسبتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *