پک پذیرایی

پک پذیرایی چهلم چگونه باید باشد؟

پک پذیرایی مراسم چهلم

یکی از مراسم هایی که بعد از فوت شخص برگزار می شود، مراسم چهلم است. کیفیت این مراسم از پک پذیرایی مراسم چهلم گرفته تا سایر امور مربوطه مثل مکان برگزاری، پذیرایی، اطلاع رسانی و سایر امور مربوطه بسیار حائز اهمیت است. هدف از برگزاری مراسم چهلم بزرگداشت شخص متوفی، احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره وی می باشد. در واقع برگزاری مراسم چهلم دارای یک مبنای عرفی بوده و در فرهنگ ما به معنای یک هدیه معنوی به شخص از دست رفته می باشد که موجب آمرزش و آرامش روح وی می گردد.

پذیرایی مراسم چهلم چطور باید باشد؟

بدبهی است که در مراسم چهلم نیز شما باید از مهمانان خود پذیرایی کنید. اقلام پذیرایی مراسم چهلم تفاوت چندانی با سایر مراسم مثل خاکسپاری، سوم و هفتم ندارد و شما تا قبل از ناهار می توانید از اقلامی مانند سینی حلوا، سینی خرما، کیک یزدی، کیک مافین و از میوه هایی مانند موز، خیار یا سیب برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.

نکته ای که باید دقت نمایید این است که اصول بهداشتی را در خصوص نحوه ارائه و بسته بندی اقلام پذیرایی رعایت نماید. پیشنهاد می شود از پک پذیرایی استفاده نمایید.

پک پذیرایی مراسم چهلم شامل چه اقلامی است؟

خرما

در همه مراسم های ختم اعم از خاکسپاری، سوم، هفتم، خرما جز لاینفک پذیرایی مراسم می باشد بنابراین توصیه می شود از خرما در پک پذیرایی خود استفاده نمایید.

حلوا

حلوا نیز مانند خرما در کلیه مراسم ها از سوم تا چهلم استفاده می شود. بنابراین استفاده از حلوا را در پک پذیرایی خود مدنظر قرار دهید.

میوه مناسب برای پک پذیرایی مراسم چهلم چیست؟

پیشنهاد می شود از موز برای استفاده در پک پذیرایی مراسم چهلم خود استفاده کنید این میوه هم به شیک بوده و هم به راحتی قابل سِرو می باشد.

کیک و شیرینی مناسب پک پذیرایی مراسم چهلم چیست؟

کیک یزدی، مافین، شیرینی نارگیلی یا شیرینی میکادو گزینه های مناسبی برای استفاده در پک  پذیرایی مراسم چهلم می باشند.

پک پذیرایی مراسم چهلم

استفاده از آبمیوه در پک پذیرایی مراسم چهلم فراموش نشود

 زمانی که شما از کیک یا شیرینی در پک پذیرایی مراسم چهلم استفاده می کنید توصیه می شود آبمیوه نیز در پک پذیرایی میان وعده خود قرار دهید که مهمانان کیک یا شرینی خود را با آبمیوه میل نمایند.

آب معدنی در پک پذیرایی مراسم چهلم قرار دهید.

آبمیوه را با هدف رفع عطش و تشنگی مهمانان خود در پک پذیرایی قرار ندهید زیرا بدین منظور گزینه مناسبی نبوده و قدرت آب را در رفع تشنگی ندارد. همچنین این احتمال را بدهید که ممکن است فردی در میان مهمانان شما باشد که دچار بیماری قند باشد و نتواند آبمیوه میل نماید بنابراین برای توصیه می شود در کنار آب میوه آب معدنی نیز را داخل پک های پذیرایی مراسم چهلم قرار دهید.

برگزاری مراسم چهلم دارای چه مراحلی می باشد؟

1- مشخص وآماده کردن مکان برگزاری مراسم چهلم

قبل از چاپ اعلامیه و هرگونه اطلاع رسانی اولین کاری که باید انجام دهید مشخص و آماده کردن مکان برگزاری مراسم چهلم است. اینکه شما چه مکانی را انتخاب می کنید به بودجه شما و تعداد مهمانانتان بستگی دارد.

مکان هایی که برای برگزاری مراسم چهلم انتخاب می شوند عبارتند از:

برگزاری مراسم چهلم بر مزار شخص متوفی

برگزاری مراسم چهلم بر مزار شخص متوفی

در صورتی که مزار شخص متوفی را برای برگزاری مراسم چهلم انتخاب می کنید توصیه می شود حتما امکانات و تجهیزات راحتی مهمانان را فراهم نمایید. با توجه به اینکه برگزاری این مراسم ممکن است طولانی باشد حتما نسبت به تهیه صندلی برای نشستن مهمانان اطراف مزار شخصی متوفی اقدام نمایید همچنین از سایه بان استفاده کنید تا در صورت برگزاری مراسم در تابستان و آفتاب یا بارندگی دچار مشکل نشوید. همچنین یک میز در محل مزار قرار داده و پذیرایی های مربوط به مراسم را روی میز قرار دهید.

برگزاری مراسم چهلم بدر تالار یا رستوران

برگزاری مراسم چهلم در تالار و رستوران

 برای برگزاری و پذیرایی مراسم چهلم بسیاری از خانواده ها تالار یا رستوران را ترجیح می دهند. در چنین حالتی کیفیت غذای رستوران، شکیل بودن فضای آن و ظرفیت آن را مدنظر قرار دهید. همچنین اطمینان خاطر حاصل کنید که موارد بهداشتی در این فضاها رعایت شود.

برگزاری مراسم چهلم در منزل شخصی

  • در صورت برگزاری مراسم چهلم در منزل شخصی ظرفیت منزل را مدنظر قرار دهید.
  • و در صورت عدم ظرفیت کافی یا از منزل همسایگان خود استفاده و جمعیت مهمانان را تقسیم نمایید و یا مراسم را در خارج از منزل برگزار نمایید.
  •  نسبت به تهیه صندلی برای جمعیت داخل منزل و داخل حیاط اقدام نمایید.

در صورت برگزاری مراسم در منزل شخصی در بودجه خود صرفه جویی می نمایید اما از معایب آن می توان به سلب آسایش همسایگان و مشکل فضای پارک خودروها اشاره کرد.

برگزاری مراسم چهلم در مسجد

یکی دیگر از مکان هایی که برای برگزاری مراسم چهلم انتخاب می شود مساجد می باشند. دقت کنید که مسجد در نقطه ای از شهر باشد که قابل دسترس بوده و دارای حجم ترافیک کمتری باشد.

2- اطلاع رسانی

بعد ازمشخص شدن مکان برگزاری مراسم، نوبت اطلاع رسانی به اطرافیان می باشد. از روش های زیر می توان برای اطلاع رسانی استفاده کرد:

  •  اعلامیه
  • تماس تلفنی
  •  کارت دعوت
  • پیام رسان ها
  • فضای مجازی مثل اینستاگرام

3- هماهنگ کردن مداح و سخنران

هماهنگی با مداح برای حضور در مراسم نیز یک از ضروریات برگزاری مراسم چهلم می باشد همچنین بعضی از خانواده ها از واعظ نیز استفاده می کنند. در صورتی که مراسم چهلم را در مسجد برگزار می کنید از این نظر مشکلی نیست چون خود مساجد مداح و سخنران را در اختیار شما قرار می دهند.

 استفاده از پک پذیرایی مراسم علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه خیال شما را به لحاظ رعایت بهداشت و شکیل بودن پذیرایی کاملا آسوده می کند

شما می توانید به جای صرف هزینه های هنگفت با پرداخت یک مبلغ منطقی یک پذیرایی مناسب و آبرومند را برای مراسم خود تهیه نماییذ.

روش های ثبت سفارش پک پذیرایی فروشگاه طُرفه عبارتند از:

سایت

تماس تلفنی با شماره های 09190947804 و 09125722709

ثبت سفارش از طریق اینستاگرام

ثبت سفارش از طریق پیام رسان های واتساپ و تلگرام

توصیه می شود قبل از هرگونه ثبت سفارش قسمت راهنمای ثبت سفارش و شرایط و قوانین را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *